Stichting PAIZ als facilitaire organisatie

Het bestuur doet zijn werk als vrijwilliger, dat wil zeggen niet tegen betaling van gewerkte uren. Alleen gemaakte onkosten worden jaarlijks vergoed.
De stichting functioneert niet als reisorganisatie die bijvoorbeeld boekingen doet bij hotel of luchtvaartmaatschappij. Wat het bestuur doet is als onbetaalde vrijwilliger individuele kuurdeelnemers helpen om, zo goedkoop en goed mogelijk, als groep te gaan kuren. Het bestuur faciliteert alleen en regelt uitsluitend de hoofdlijnen en afspraken met het hotel en luchtvaartmaatschappij.

Individuele wensen ter plaatse dienen door de deelnemers zelf geregeld te worden. Wat het bestuur ook niet doet, is facturen versturen en betalingen doen i.v.m. de kuurreis. Het bestuur kan dus nooit aansprakelijk gesteld worden, omdat iedereen zelf boekt en betaalt tegen gunstige voorwaarden, die het bestuur voor de deelnemers probeert uit het vuur te slepen. Om die reden moeten de deelnemers het risico individueel afdekken door het afsluiten van een reis- en annuleringsverzekering (verplicht).

Dubbelpositie bestuursleden

Alle deelnemers nemen zelfstandig deel aan de kuurreis en een ieder is voor zichzelf verantwoordelijk. Er gaan geen medische of zakelijk begeleiders mee.De bestuursleden nemen zelf ook deel aan de kuur, zij zijn dus én deelnemer én bestuurslid.

Wilt u zich aanmelden voor de kuurreis?